ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ မိဘ၊ ဆရာ မ်ားက္ို ဦးထိပ္ထားလွ်က္

ဘေလာ့ေခါင္းစဥ္မ်ား

16.07.2012 ရက္ေနနံနက္ 1 နာရီတိတိတြင္ သည္ဆိုဒ္ေလးကို တည္ေထာင္ပါသည္။ အားလုံးအတြက္ အခ်ိန္တိုင္းဟာ တန္ဖိုးရွိေနသလိုပညာရွင္ၾကီးမ်ားေရးသားထားေသာနည္းပညာမ်ားကိုလည္းျပန္လည္မွ်ေ၀ေနပါ့မည္။★♫ ေအာင္ျမတ္ဦး ★♫ ျမင္းျခံ ★♫

Tuesday, 31 July 2012

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ နားလည္အပ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ (၁)

ေအာင္ျမတ္ဦး(ျမင္းျခံ) | 11:25 | Best Blogger Tips
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ နားလည္အပ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ (၁) သမိုင္းတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ကိုယ္ေတာ္မုဟမၼဒ္ႀကီးႏွင့္ ေနာက္လိုက္ သံဃာအေပါင္းအား အာရဗ္ ရုပ္ပြားဆင္းတု ၀ါ ဒီမ်ား၏ တိုက္ခိုက္ထိုးႏွက္မႈအား အေၾကာင္းျပဳလွ်က္၎၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အံ၌ ရုပ္ပြားဆင္း တု ကုိးကြယ္ျခင္း မျပဳရဟု သြန္သင္ထားျခင္းေၾကာင့္၎ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အစၥလာမ္သာသနာ၀င္မ်ား အေနျဖင့္ ညီ ေနာင္ ဗုဒၶသာသနာ၀င
္ (အမ်ားစု) ၏ ရုပ္ပြား ဆင္းတု ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္သည့္ ဓေလ့အား မႏွစ္ၿမိဳ႔ စိတ္မခ်မ္း သာ ျဖစ္လွ်က္ရွိသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ျမန္မာ မူဆ လင္ႏွင့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ားၾကားတြင္ ထိုအခ်က္သည္ ယံု ၾကည္က်င့္ႀကံမႈ ပိုင္း ဆိုင္ရာ အက္ကြဲရသည့္ အေျခခံ အေၾကာင္း ခ်က္မ်ားအနက္ တစ္ခု ျဖစ္ေနေပသည္။ ထိုအခ်က္အား
ေျဖရွင္းရန္ (၁) ကၽြႏု္ပ္တို႔ အေနျဖင့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အံႏွင့္- အစၥလာမ့္သမိုင္း အား အတတ္ႏိုင္ဆံုး ႏွံ႔စပ္ ရန္ ေလ့လာသင့္သည္။
(၂) ညီေနာင္ ျမန္မာဗုဒၶသာသနာ၀င္မ်ား၏ သာသနာ့သမုိင္းႏွင့္ ပိဋကတ္ က်မ္းေတာ္အား အတတ္ႏိုင္ ဆံုး ႏွံ႔စပ္ရန္ ေလ့လာသင့္ေပသည္။ သို႔မွသာ- အက္ကြဲမႈအား စနစ္တက် ေစ့စပ္ ဖာေထးေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ ဤေဆာင္းပါးတို၌ အနည္းငယ္မွ် အက်ဥ္းခ်ဳပ္ တင္ျပေပးလိုပါ သည္။ (က) က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အံ၌ ရုပ္ပြား ဆင္းတုမ်ားအား မကိုးကြယ္ မဆည္းကပ္ရဟုသာ သြန္သင္၍ ရုပ္ပြား ဆင္းတု ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ေနသူမ်ား မုန္းတီးရမည္- ရန္ျပဳရမည္ဟု သြန္သင္ထားျခင္း လံုး၀မရွိေပ။ ကိုယ္ ေတာ္ မုဟမၼဒ္ႀကီးသည္လည္း ရုပ္ပြား ဆင္းတု၀ါဒီမ်ားအား တိုက္ခိုက္ေနျခင္း မုန္းတီးေနျခင္း မရွိခဲ့ေခ်။ ကိုယ္ ေတာ္ႏွင့္ ေနာက္လိုက္ သံဃာတို႔အား တိုင္းျပည္မွ ေမာင္း ထုတ္ယံုမွ်မက ေရွာင္တိမ္း ခိုလႈံရာ ေဒသထိ လိုက္ လွ်က္ မ်ိဳးျပဳတ္သင္ေသာ ရန္လိုသူမ်ားကိုသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေတာ္ လွန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ ေနာက္လိုက္ သံဃာအေပါင္းသည္ ကိုးကြယ္ေသာ အျပဳအမူ လြဲေခ်ာ္ေနသည့္ သူတို႔အား ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူ စု စည္းေနထိုင္ႏိုင္ရန္ ေမတၱာႀကီးစြာထားလွ်က္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး အေျပလည္ဆံုး က်ိဳးေၾကာင္း ဆီ ေလွ်ာ္စြာ ထားလွ်က္ ေျပာဆို ရွင္းျပခဲ့သည္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အံ၏ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ေန ရာမ်ားတြင္ ေဖၚျပထားေပသည္။ ေမတၱာေတာ္ရွင္ ကိုယ္ေတာ္မုဟမၼဒ္ႀကီး၏ သစၥာခံေနာက္လိုက္မ်ား ျဖစ္ေသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အစၥလာမ္ သာသနာ ၀င္မ်ားသည္လည္း ကိုယ္ေတာ္၏ လမ္းစဥ္ကိုသာ နမူနာယူလွ်က္ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ ေမတၱာထားရမည္ ျဖစ္ သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ညီေနာင္ ဗုဒၶဘာသာမ်ားဘက္မွ ၾကည့္လွ်င္– သူတို႔၏ ရုပ္ပြားဆင္းတု တည္ထား ဆည္းကပ္ေန ျခင္းမွာ ကိုးကြယ္မွား မဟုတ္ေခ်။ ကိုးကြယ္မွား ဆိုသည္မွာ ထိုအရာအား ကိုးကြယ္ရမည္၊ ကိုးကြယ္သင့္သည္၊ ကိုးကြယ္ျခင္းျဖင့္ မည္သည့္ အက်ိဳးမ်ား ရႏိုင္သည္ဟု သြန္သင္ခဲ့၍ ေနာက္လိုက္ဒကာမ်ားက လိုက္နာ ေဆာင္ ရြက္မွသာလွ်င္ ထိုသို႔ေသာ ကိုးကြယ္မႈ အယူႀကီးအား ကိုး ကြယ္မွားဟု ေခၚဆိုႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ယခုမူ- ကိုယ္ ေတာ္ေဂါတမကိုယ္တိုင္က ရုပ္ပြား ဆင္းတု တည္ထားကိုးကြယ္ျခင္းမ်ား၊ ရုပ္ ခႏၶာအား သဒၶါလြန္ ဆည္းကပ္ ပူ ေဇာ္မႈမ်ားအား- တိုက္ရိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း သြယ္၀ွိက္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း သြန္သင္ခဲ့ျခင္း မရွိသလို- ထို အရာမ်ားအား ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းမွ ကိုးကြယ္မွား ျဖစ္သည္ဟု ဆံုးမခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေတာ့သည္။ ၎ကို ပိဋ ကတ္ေတာ္၌– ဗဟံု ေ၀ သရဏံ ယႏၱိ၊ ပဗၺတာနိ ၀နာနိ စ။ အာရာမရုကၡေစတ်ာနိ၊ မႏုႆာဘယတဇၨိတာ။ ေနတံ ေခါ သရဏံ ေခမံ၊ ေနတံ သရဏ မုတၱမံ။ ေနတံ သရဏမာဂမၼ၊ သဗၺဒုကၡာ ပမုစၥတိ။ ေၾကာက္ရြံထိတ္လန္႔ကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာ လူတို႔သည္ ေတာင္တို႔ကို၎၊ ေတာတို႔ကို၎ အရံသစ္ပင္ ေစတီ ပုတိုးတို႔ကို၎ တည္ထား ကိုးကြယ္ၾကကုန္၏။ ထိုသို႔ ထိုအရာမ်ားအား ကိုးကြယ္ ျခင္းသည္ ေဘးကင္းေသာ ကိုးကြယ္ျခင္းမဟုတ္၊ ဤကိုးကြယ္ ရာတို႔အား ကိုးကြယ္ျခင္းေၾကာင့္ ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္။ (ခုဒၵက ပါဌ (၅)က်မ္းတြဲ ပါဠိေတာ္- ဓမၼပဒပါဠိ- ဗုဒၶ၀ဂၢ- အဂၢိ ဒတၱျဗာဟၼဏ၀တၳဳ- (ျမန္မာမ်ား အမ်ားသိ- ဓမၼပဒ ၁၈၈၊ ၁၈၉) အထက္ပါ ပါဠိေတာ္မွာ အနည္းငယ္ ရွင္းစရာ ျဖစ္ေသာ စကားလံုးမွာ ေစတ်ာနိ ေခၚ ေစတီ ဟူသည့္ စကားလံုးပင္ ျဖစ္သည္။ ထို စကားလံုးသည္ တည္ထားကိုးကြယ္ျခင္း ဟု အနက္ကိုေပး သည့္ ေစတိယ် ဟု ဆင့္ပြားျခင္း ျဖစ္၍- ရုပ္၀တၳဳ၊ စိတ္ကူးပံုဖြဲ႔ အာရံု တည္၀တၳဳ မွန္သမွ် အႀကံဳး၀င္ ေပသည္။ ထိုသုိ႔- တည္ထားကိုးကြယ္မႈ မွန္ သမွ်အား ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းသည္ ေဘး ကင္းေသာ ကိုးကြယ္ျခင္းမဟုတ္- ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ မလြတ္ေျမာက္ ႏိုင္ေၾကာင္း ကုိယ္ေတာ္ေဂါတမက ေျပာျပသြန္သင္ၿပီး ျဖစ္သည္။ ထိုမွ်မက- ကိုယ္ေတာ္သည္ သူသက္ရွိထင္ရွား ရွိစဥ္ကပင္ ပုဂၢိဳလ္ေရး ဆည္းကပ္ၾကည္ညိဳ သဒၶါ လြန္မႈအား တားျမစ္ခဲ့ေၾကာင္း– ကိုယ္ေတာ့အား ဆည္းကပ္ဖူးေမွ်ာ္ေသာ ရွင္၀ကၠိလိအား ဆိုဆံုးမ ျခင္းျဖင့္ ေဖၚျပခဲ့ေလ သည္။ အလံ ၀ကၠလိ ကႎ ရူေပ၊ ရမေသ ဗလနႏၵိေတ။ ေယာ ဟိပႆတိ သဒၶမၼံ၊ ေသာ မံ ပႆတိ ပ႑ိေတာ။ အပႆ မာေနာ သဒၶမၼံ၊ မံ ပႆမၸိ န ပႆတိ။ ၀ကၠလိ မသင့္ေတာ္- လူမိုက္တို႔သာ ႏွစ္သက္အပ္ေသာ ရုပ္အဆင္း၌ သင္သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေမြ႔ေလွ်ာ္ ေန ဘိသနည္း။ ပညာ ရွိေသာ အၾကင္သူသည္ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို ျမင္၏၊ ထိုသူ သည္ငါ့ကို ျမင္သည္ သာ တည္း။ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို မျမင္ေသာသူသည္ ငါ့ကို ျမင္ေသာ္လည္း မျမင္သည္ မည္၏။ (အပဒါန ပါဠိ ေတာ္- ၀ကၠလိေတၳရအပဒါန- ၅၃။ ၅၄) ဤမွ– တရားကို မျမင္ေသာ သူသည္ ငါ့ကို ျမင္ေသာ္လည္း မျမင္သည္ မည္၏ ဆိုေသာ ဆံုးမ စကားမွာ အ လြန္ေျပာင္ေျမာက္၍ တရားသေဘာအားျဖင့္ ေလးစား တန္ဘိုး ထားထိုက္ေသာ တရားပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ထိုမွ် တန္ဘိုး ရွိေသာ တရားစကားမ်ားအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အေနျဖင့္ ညီေနာင္ဗုဒၶသာသနာ၀င္တို႔အား ျပန္ လည္ ေဖၚထုတ္ေဆြးေႏြးေပးရမည္ သာ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ေဆြးေႏြးျခင္းျဖင့္ ခံစားမႈ မတူညီေသာ ညီေနာင္မ်ား အၾကား- ခံစားယံုၾကည္မႈ နီးစပ္နားလည္လာႏိုင္ဘြယ္ အေၾကာင္းရွိ၍- မစူးမစမ္းဘဲ အခ်င္းခ်င္း ပုတ္ခတ္ ေန ျခင္းသည္ အမုန္းတရားကိုသာ ပြားမ်ားလာမည္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ (ရုပ္ပြားမ်ား ျဖစ္တည္လာသည့္ သမိုင္းႏွင့္ ရုပ္ပြားဆင္းတု မကိုးကြယ္ မဆည္းကပ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ဂိုဏ္း မ်ားအား ဆက္ လက္ေဖၚျပေပးပါမည္။)
      ေမတၱာရပ္ခံခ်က္— ဤေဆာင္ပါးတြင္ ဆြာဟာဗာႀကီးမ်ားအား သံဃာေတာ္မ်ားဟု ဘာသာျပန္ခဲ့ျခင္းမွာ– ဆြာ ဟာဗီႀကီးမ်ား သည္ ေလာကဒြန္ယာ သံသရာအား
 ပါယ္သတ္ထားသူမ်ား ျဖစ္လွ်က္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကင္းစင္ေနသူမ်ားေၾကာင္႕
 ျဖစ္ေပ သည္။ သံဃာ ဟူသည္ သံ-ဟနီတီတိ သံေဃာ- သံသရာအား ပါယ္သတ္
 ႏိုင္သူအား သံဃာဟု ေခၚသည္ဟု အထကထာမ်ား၌ ဖြင့္ဆို ထားေပသည္။

                   ကိုလြမ္းေဆာင္းဆီမွ ျပန္လည္မွွ်ေ၀သည္

No comments:

Post a Comment